OPD

Obchodní podmínky dodávky elektřiny

I. Obecná ustanovení

a) Tyto Obchodní podmínky dodávky elektřiny (dále jen "OPD") upravují obchodní a technické podmínky dodávky elektřiny společnosti CK Energo, s.r.o. se sídlem Lodžská 850/6, Troja, 181 00 Praha 8 IČ: 07003323, DIČ: CZ07003323, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 292846 (dále jen "dodavatel"), která je držitelem licence na obchod s elektřinou. Dodavatel je dále držitelem licence na distribuci elektřiny pro území vymezené licencí na distribuci. 

 b) OPD, vydané ve smyslu ustanovení §1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, jsou nedílnou součástí Smlouvy o sdružených službách dodávky elektřiny uzavřené mezi dodavatelem a ZÁKAZNÍKEM (dále jen "Smlouva"). 

 c) Terminologie a odborné názvy používané v OPD a ve Smlouvě vycházejí zejména z pojmů definovaných v zákoně č. 458/2000 Sb., energetický zákon, a v souvisejících právních předpisech. 

 II. Dodací podmínky 

 a) Dodavatel se zavazuje dodávat ZÁKAZNÍKOVI sjednané množství elektřiny v rozsahu a za podmínek dohodnutých ve Smlouvě a OPD do odběrného místa ZÁKAZNÍKA vymezeného ve Smlouvě (dále jen "Odběrné místo") v kvalitě podle příslušných obecně závazných právních předpisů. Za sjednané množství dodávek elektřiny se pro účely Smlouvy považuje skutečně dodané a odebrané množství v Odběrném místě dle údajů z měření. 

 b) ZÁKAZNÍK se zavazuje elektřinu dodávanou ze strany dodavatele odebírat a za dodávky sjednaného a odebraného množství elektřiny platit sjednanou cenu. 

 c) Dodavatel se zavazuje převzít závazek ZÁKAZNÍKA odebrat elektřinu z elektrizační soustavy a nést plnou odpovědnost za odchylku ZÁKAZNÍKA ve smyslu příslušného právního předpisu, pokud se tato odchylka vztahuje k Odběrnému místu. 

 d) ZÁKAZNÍK se zavazuje, že po dobu trvání smluvního vztahu upraveného Smlouvou nebude mít více obchodních partnerů pro dodávky elektřiny do Odběrného místa. 

 e) ZÁKAZNÍK je povinen zajistit připojení Odběrného místa k distribuční soustavě územně příslušného provozovatele distribuční soustavy (dále jen "příslušný PDS") způsobem a v souladu s právními předpisy. 

 f) V případě distribučního území, kde je příslušným PDS dodavatel, poskytuje službu distribuční soustavy ZÁKAZNÍKOVI dodavatel. V případě cizího distribučního území zajistí dodavatel službu distribuční soustavy u příslušného PDS, a to uzavřením smlouvy o zajištění služby distribuční soustavy. ZÁKAZNÍK uděluje dodavateli souhlas s uzavřením této smlouvy a zavazuje se poskytnout dodavateli při jednání s příslušným PDS potřebnou součinnost. 

 g) Související služby v elektroenergetice (především distribuce elektřiny, atd.) jsou zajišťovány na základě a v souladu s energetickým zákonem, prováděcími právními předpisy a příslušnými Pravidly provozování distribuční soustavy schválenými Energetickým regulačním úřadem. 

 h) Dodavatel se zavazuje zajistit na Odběrném místě pro ZÁKAZNÍKA rezervovanou kapacitu ve výši sjednané ve Smlouvě, nejvýše do hodnoty rezervovaného příkonu uvedeného ve Smlouvě. Rezervovaným příkonem se rozumí maximální hodnota proudu (výkonového odběru), která je omezena velikostí proudové hodnoty a typem okamžitého vypínacího proudu instalovaného hlavního jističe před elektroměrem. 

 i) ZÁKAZNÍK se zavazuje sjednanou rezervovanou kapacitu a rezervovaný příkon na Odběrném místě svým odběrem nepřekročit. Překročení rezervovaného příkonu je považováno za podstatné porušení Smlouvy. Překročí-li ZÁKAZNÍK hodnotu rezervovaného příkonu, odpovídá za škody vzniklé dodavateli a třetím osobám v souvislosti s tímto překročením. 

 j) ZÁKAZNÍK se zavazuje platit dodavateli za související služby v elektroenergetice cenu ve výši podle účinného cenového rozhodnutí Energetického regulačního úřadu. 

k) Měření dodávek elektřiny a předávání údajů z měření operátorovi trhu za účelem vyhodnocení odchylek a vyúčtování dodávek elektřiny provádí příslušný PDS. 

 l) Příslušný PDS má právo jednotlivé části měřicího zařízení a odběrného elektrického zařízení, které souvisí s měřením zajistit proti neoprávněné manipulaci. Jakýkoliv zásah do měřicího zařízení bez souhlasu příslušného PDS je zakázán. Pokud ZÁKAZNÍK neohlášenou, chybnou nebo neoprávněnou manipulací na zařízení příslušného PDS zaviní, že dodavatel nebude moci dodat či dopravit elektřinu dalším odběratelům, uhradí škody, které tím dodavateli vzniknou. 

 m) Zákazník se zavazuje zajistit příslušnému PDS přístup k měřicímu zařízení za účelem provedení kontroly, odečtu, údržby výměny či odebrání. Způsob přístupu k měřicímu zařízení vyplývá z jeho umístění. 

III. Cena

a) Cena za dodávku elektřiny je smluvní a je sjednána ve Smlouvě nebo na základě Smlouvy v ceníku dodavatele. 

 b) Regulovaná cena související služby v elektroenergetice je stanovena ve výši podle účinného cenového rozhodnutí Energetického regulačního úřadu. 

c) Dodavatel má právo jednostranně změnit cenu za dodávku elektřinu dodávanou podle Smlouvy. Změna ceny za dodávku elektřiny musí být ZÁKAZNÍKOVI oznámena na jeho kontaktní e-mailovou či poštovní adresu minimálně třicátý den před účinností nových cen. 

d) V případě, že ZÁKAZNÍK nebude se zvýšením ceny za dodávku elektřiny podle odstavce c) tohoto článku souhlasit, má právo bez uvedení důvodu odstoupit od Smlouvy nejpozději desátý den před dnem zvýšení ceny. Odstoupení je účinné k poslednímu dni kalendářního měsíce, ve kterém bylo doručeno dodavateli, neurčí-li ZÁKAZNÍK pozdější den účinnosti odstoupení. 

e) Pokud obsahuje cena za dodávku elektřiny i aktuální sazbu daně z přidané hodnoty či další daně, bude v případě změny daní adekvátně změněna cena za dodávku elektřiny. 

 IV. Fakturace a placení 

 a) Dodávky elektřiny a zajištění souvisejících služeb podle Smlouvy hradí ZÁKAZNÍK, který není plátce DPH, na základě platebního předpisu (dále jen "faktura") a ZÁKAZNÍK, který je plátcem DPH, na základě daňového dokladu vystaveného podle příslušného obecně závazného právního předpisu (dále jen "faktura"). Fakturační období je vymezeno pravidelnými odečty měřicího zařízení na Odběrném místě. Faktura bude vystavena vždy po příslušném fakturačním období. Datum uskutečnění zdanitelného plnění bude stanoveno dle platných právních předpisů. 

 b) Faktury vystavené ze strany dodavatele podle Smlouvy jsou splatné do deseti (10) dnů od data doručení faktury. 

 c) Připadne-li poslední den splatnosti na den pracovního klidu, posouvá se splatnost faktury na nejbližší následující pracovní den. Termínem úhrady se rozumí datum připsání částky na účet příjemce. 

 d) ZÁKAZNÍK se zavazuje hradit ve prospěch dodavatele zálohy. Zálohy se hradí na základě rozpisu záloh oznámených ZÁKAZNÍKOVI na faktuře. Uhrazená záloha se odečte v následujícím vyúčtování za příslušné období. Rozdíl mezi zálohou a skutečnou cenou dodávky se vyrovná na základě vystavené faktury s tím, že doplatek ZÁKAZNÍK uhradí v předepsaném termínu splatnosti a případné přeplatky použije dodavatel k úhradě záloh na další období. 

 e) Vzniknou-li chyby nebo omyly při vyúčtování elektřiny nesprávným odečtem, použitím nesprávné sazby, početní chybou apod. mají ZÁKAZNÍK a dodavatel nárok na vyrovnání nesprávně vyúčtovaných částek. V případě chybného vyúčtování dodávky elektřiny uplatní ZÁKAZNÍK písemně reklamaci bez zbytečného odkladu. Dodavatel reklamaci přezkoumá a výsledek písemně oznámí ZÁKAZNÍKOVI do 15 kalendářních dnů ode dne, kdy reklamaci obdržel. Je-li na základě reklamace vystaven opravný daňový doklad (opravná faktura), považuje se současně za informaci o výsledku reklamace. 

 f) Platby se provádějí v tuzemské měně. Bezhotovostní platby se provádějí z účtů vedených v Kč u peněžních ústavů působících na území České republiky. 

 V. Regulace odběru elektřiny

a) Pro řešení důsledků živelních událostí, opatření státních orgánů za nouzového stavu, stavu ohrožení státu nebo válečného stavu, havárií nebo kumulace poruch na zařízeních pro výrobu, přenos a distribuci elektřiny, smogové situace a teroristického činu, nevyrovnané bilance elektrizační soustavy nebo její části a dalších vymezených událostí, je provozovatel přenosové soustavy nebo příslušný PDS v souladu s příslušným zákonem a příslušnými prováděcími obecně závaznými právními předpisy oprávněn vyhlašovat v hromadných sdělovacích prostředcích stav nouze. 

b) Pro omezení spotřeby elektřiny při předcházení stavu nouze a při stavu nouze se ZÁKAZNÍK zařazuje do regulačních stupňů. Regulační stupeň ZÁKAZNÍKA je uveden ve Smlouvě nebo ve smlouvě o zajištění služby distribuční soustavy. ZÁKAZNÍK je povinen řídit se pokyny příslušného PDS či provozovatele distribuční soustavy k regulaci odběru elektřiny a strpět jejich oprávnění k provedení omezení nebo přerušení dodávek elektřiny v případech stavu nouze a předcházení stavu nouze. 

 VI. Omezení a přerušení dodávek 

 a) Dodavatel nebo příslušný PDS mají právo omezit nebo přerušit v nezbytném rozsahu dodávky elektřiny v Odběrném místě v případech stanovených energetickým zákonem. 

 b) Omezením nebo přerušením dodávek elektřiny v těchto případech nevzniká ZÁKAZNÍKOVI právo na náhradu škody. 

 VII. Ukončení smlouvy

 a) Smlouva může být ukončena dohodou smluvních stran. 

 b) K ukončení Smlouvy dále dojde uplynutím doby, na kterou byla uzavřena. 

c) Nesouhlasí-li ZÁKAZNÍK se zvýšením ceny za dodávku elektřiny vyplývající z nového ceníku dodavatele, je ZÁKAZNÍK oprávněn od této smlouvy odstoupit v souladu s ustanovením písmene 

d), čl. III., těchto OPD. d) Smluvní strany jsou oprávněny od Smlouvy odstoupit v případech podstatného či opakovaného porušení povinností ze Smlouvy či OPD. 

 e) K ukončení Smlouvy může dále dojít v případě, kdy ZÁKAZNÍK pozbude oprávnění užívat odběrné místo a řádně neukončí smluvní vztah. Účinnost Smlouvy pak skončí odebráním měřicího zařízení nebo zahájení dodávky elektřiny novému ZÁKAZNÍKOVI. 

 VIII. Doručování

a) Veškeré informace a oznámení podle Smlouvy a OPD musí mít písemnou podobu, není-li sjednáno jinak ve Smlouvě a/nebo OPD. Pro písemný styk lze použít způsob odeslání dopisu, osobní předání písemnosti a/nebo faxovou zprávu nebo elektronickou zprávu na kontaktní adresy. Kontaktní adresy, faxová čísla a e-mailové adresy jsou uvedeny ve Smlouvě. 

b) Písemnosti týkající se vzniku, změn a/nebo zániku smluvního vztahu podle Smlouvy musí být doručeny držitelem poštovní licence formou dopisu na adresu druhé strany, která je odesílateli známa podle Smlouvy (kontaktní adresa), respektive na adresu sídla ZÁKAZNÍKA nebo SVJ zapsanou v obchodním rejstříku, pokud se taková adresa neshoduje s kontaktní adresou uvedenou ve Smlouvě. Při zachování stejných zásad je možné i osobní doručení písemností s písemným potvrzením převzetí. 

c) Povinnost odesílatele doručit písemnost adresátovi je splněna, jakmile adresát písemnost převezme nebo jakmile byla držitelem poštovní licence vrácena odesílateli jako nedoručitelná a adresát svým jednáním nebo opomenutím doručení zmařil. Účinky doručení nastanou i tehdy, jestliže adresát přijetí písemnosti odmítne. 

 IX. Mlčenlivost

a) Veškeré informace vztahující se k obsahu Smlouvy jsou považovány za důvěrné. Smluvní strany se vzájemně zavazují, že budou takové důvěrné informace chránit a utajovat před třetími osobami, jak je uvedeno níže. Žádná ze smluvních stran bez písemného souhlasu druhé smluvní strany neposkytne informace o obsahu Smlouvy třetí straně, a to ani v dílčím rozsahu, s výjimkou informací zveřejněných podle odstavce c) tohoto článku, informací veřejně již publikovaných bez součinnosti ZÁKAZNÍKA a informací předaných osobám zabezpečujícím výkon práv a plnění povinností smluvních stran (s tím, že takové osoby musí být příslušnou smluvní stranou písemně zavázány k dodržování závazku mlčenlivosti nejméně v rozsahu podle těchto OPD). 

b) Závazek ochrany utajení trvá po celou dobu trvání skutečností tvořících obchodní tajemství nebo trvání zájmu chránění důvěrných informací, nejméně však 5 let po skončení Smlouvy. 

c) Povinnost mlčenlivosti se nevztahuje na informační povinnost vyplývající z obecně platných předpisů. 

 X. Ochrana osobních údajů a GDPR

a) Vztahuje-li se na ZÁKAZNÍKA ochrana osobních údajů dle zvláštních právních předpisů, pak pro účely plnění Smlouvy je dodavatel správcem osobních údajů ZÁKAZNÍKA a osobní údaje takto získané zpracovává za účelem uzavření a plnění Smlouvy a pro účely oprávněných zájmů správce. 

b) Veškeré podrobnosti o zpracování osobních údajů ZÁKAZNÍKA, včetně specifik zpracování osobních údajů členů statutárních orgánů, zaměstnanců příp. dalších osob zastupujících druhou smluvní stranu a práv, které subjekty údajů v souvislosti se zpracováním svých osobních údajů mají, jsou uvedeny v "Zásadách ochrany osobních údajů", se kterými byl ZÁKAZNÍK před uzavřením Smlouvy seznámen a které jsou dostupné na webových stránkách správce. 

c) Dodavatel prohlašuje, že plní veškeré povinnosti z příslušných právních předpisů, především informační povinnost vůči subjektu údajů, zpracovává osobní údaje zákonným, korektním a transparentním způsobem, v nezbytném rozsahu, za stanoveným účelem a že přijal vhodná technická a organizační opatření pro zabezpečení ochrany těchto osobních údajů. Dodavatel tímto deklaruje, že splňuje požadavky platných právních předpisů v oblasti ochrany osobních údajů a implementuje požadavky Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen "nařízení" nebo "GDPR") tak, že plní povinnosti správce a zpracovatele osobních údajů, a to zejména následující: - jsou nastaveny veškeré procesy nezbytné k vedení záznamů požadovaných GDPR, zejména v čl. 30 GDPR, - jsou provedena veškerá vhodná technická a organizační opatření k zajištění odpovídající úrovně zajištění ve smyslu čl. 32 GDPR, - jsou nastaveny procesy pro řádné dokumentování veškerých bezpečnostních incidentů a pro ohlašování porušení zabezpečení osobních údajů dozorovému úřadu a pro oznamování subjektu údajů ve smyslu čl. 33 a 34 GDPR, - jsou nastaveny takové procesy, že pokud by, zejména při využití nových technologií, s přihlédnutím k povaze, rozsahu, kontextu a účelům zpracování osobních údajů, hrozilo vysoké riziko pro práva a svobody fyzických osob, je předem prováděno posouzení vlivu zamýšlených operací zpracování na ochranu osobních údajů, a to ve smyslu čl. 35 GDPR, - jsou v souladu čl. 36 GDPR prováděny předchozí konzultace s dozorovým orgánem. 

d) V případě, že jsou zpracovávány některé osobní údaje ZÁKAZNÍKŮ, tj. fyzických osob - subjektů údajů, jsou tyto zpracovávány pouze pro obchodní účely (na základě smluv a dohod s obchodními partnery), pro které byly těmito osobami poskytnuty. Jsou zpracovávány tak, aby bylo zachováno právo subjektů údajů k přístupu k těmto údajům, či požadovat opravu nebo omezení zpracování těchto údajů, pokud takový subjekt zjistí, že tyto jsou nesprávné, nepřesné, nebo se změnily. 

 XI. Závěrečná ustanovení 

 a) Podmínky odchylující se od OPD sjednají obě smluvní strany ve Smlouvě. V případě vzájemného rozporu mají ustanovení Smlouvy přednost před ustanoveními těchto OPD. 

 b) ZÁKAZNÍCI v postavení spotřebitele mohou dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, mimosoudně řešit spory vyplývající ze Smlouvy u Energetického regulačního úřadu (www.eru.cz), a to v rozsahu jeho působnosti stanovené zákonem. c) Dodavatel je oprávněn OPD měnit. Změnu OPD oznámí dodavatel ZÁKAZNÍKOVI nejméně třicátý den před účinností změny OPD na kontaktní e-mailovou či poštovní adresu. ZÁKAZNÍK je oprávněn od Smlouvy odstoupit ve lhůtě a za podmínek stanovených energetickým zákonem.


V PRAZE DNE 1.4. 2020


Obchodní podmínky služby distribuční soustavy provozovatele lokální distribuční soustavy CK Energo, s.r.o. 


I. Obecná ustanovení 

Obchodní podmínky služby distribuční soustavy (dále jen "OPD") upravují obchodní a technické podmínky zajištění služby distribuční soustavy společností CK Energo, s.r.o., se sídlem Lodžská 850/6, Troja, 181 00 Praha 8 IČ: 07003323, DIČ: CZ07003323, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 292846 (dále jen "CKE"), která je držitelem licence na distribuci elektřiny. Službou distribuční soustavy (dále také "distribuce elektřiny") se rozumí zajišťování distribuce elektřiny a služeb souvisejících se zabezpečením spolehlivého a bezpečného provozu distribuční soustavy. 

 a) Zákazník má právo na připojení svého odběrného místa k distribuční soustavě územně příslušného provozovatele a právo na distribuci dohodnutého množství elektřiny. Zákazník si distribuci elektřiny do svého odběrného místa zajišťuje buď sám uzavřením smlouvy o zajištění služby distribuční soustavy s příslušným provozovatelem distribuční soustavy, nebo ji pro něj zajišťuje obchodník s elektřinou, se kterým zákazník uzavřel smlouvu o sdružených službách dodávky elektřiny podle příslušného prováděcího právního předpisu. 

 b) OPD vydané ve smyslu ustanovení § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, jsou nedílnou součástí Rámcové smlouvy o zajištění služby distribuční soustavy s obchodníkem s elektřinou, kterou uzavírá CKE s dalším účastníkem trhu s elektřinou (dále jen "Smlouva"). Pro účely těchto OPD se ODBĚRATELEM rozumí druhá smluvní strana Smlouvy, tedy buď zákazník nebo obchodník s elektřinou. 

 c) Terminologie a odborné názvy používané v OPD a Smlouvě vycházejí zejména z pojmů definovaných v zákoně č. 458/2000 Sb., energetický zákon, v účinném znění (dále jen "Zákon") a v souvisejících právních předpisech, jakož i ve Smlouvě. 

 II. Podmínky služby distribuční soustavy 

a) Distribuce elektřiny do odběrného místa může být realizována pouze tehdy, je-li odběrné místo připojeno k distribuční soustavě CKE v souladu se Zákonem. Distribuce elektřiny do odběrného místa zákazníka může být realizována pouze v případě, že má zákazník zajištěnou dodávku elektřiny od obchodníka s elektřinou. 

 b) CKE se zavazuje zajišťovat službu distribuční soustavy pro dodávky elektřiny do odběrného místa uvedeného ve Smlouvě v kvalitě podle Zákona. 

 c) CKE započne s distribucí elektřiny ve lhůtě uvedené ve Smlouvě, pokud byly splněny všechny podmínky pro zahájení distribuce elektřiny podle příslušných právních předpisů. 

d) ODBĚRATEL se zavazuje zaplatit za službu distribuční soustavy cenu v souladu s příslušným právním předpisem ve výši podle účinného cenového rozhodnutí ERÚ. 

 e) V Odběrném místě může být provozován vlastní zdroj energie, který je přímo propojen s distribuční soustavou pouze po dohodě s CKE na základě písemné dohody a při plnění podmínek stanovených CKE. 

 III. Měření dodávek elektřiny 

a) Měření dodávek elektřiny dle Smlouvy a předávání skutečných naměřených hodnot Operátorovi trhu za účelem vyhodnocení odchylek zajišťuje CKE na základě a v souladu se Zákonem a prováděcími předpisy a Pravidly provozování distribuční soustavy. 

b) CKE na svůj náklad zajišťuje instalaci vlastního měřicího zařízení typu stanoveného prováděcím právním předpisem, jeho udržování a pravidelné ověřování správnosti měření a pro účely provedení odečtu. 

c) Zákazníci jsou povinni na svůj náklad upravit předávací místo nebo odběrné místo pro instalaci měřicího zařízení v souladu se smlouvou o připojení a s podmínkami obsaženými v Pravidlech provozování příslušné distribuční soustavy. 

d) Vznikla-li pochybnost o správnosti údajů měření nebo byla-li zjištěna závada na měřicím zařízení, je CKE povinen na základě písemné žádosti dotčeného účastníka trhu s elektřinou do 15 pracovních dnů od jejího doručení vyměnit měřicí zařízení a do 60 kalendářních dnů zajistit ověření správnosti měření. Je-li na měřicím zařízení zjištěna závada, hradí náklady spojené s jeho přezkoušením a ověřením správnosti měření CKE. Není-li závada zjištěna, hradí tyto náklady ten, kdo písemně požádal o přezkoušení měřicího zařízení a o ověření správnosti měření 

 e) CKE má právo jednotlivé části měřicího zařízení a odběrného elektrického zařízení, které souvisí s měřením zajistit proti neoprávněné manipulaci. Jakýkoliv zásah do měřicího zařízení a odběrného zařízení, kterým prochází neměřená elektřina, bez souhlasu CKE je zakázán. 

 IV. Platební podmínky 

a) Zajištění služby distribuční soustavy hradí ODBĚRATEL na základě daňového dokladu vystaveného podle příslušného právního předpisu (dále jen "faktura"). Fakturační období je kalendářní měsíc. 

b) Faktury vystavené ze strany CKE jsou splatné do čtrnácti (14) dnů od data vystavení faktury. Připadne-li poslední den splatnosti na den pracovního klidu, posouvá se splatnost faktury na nejbližší následující pracovní den. Termínem úhrady se rozumí datum připsání částky na účet příjemce. 

c) Vzniknou-li chyby nebo omyly při vyúčtování elektřiny nesprávným odečtem, použitím nesprávné sazby, početní chybou apod., mají ODBĚRATEL a CKE nárok na vyrovnání nesprávně vyúčtovaných částek. V případě chybného vyúčtování dodávky elektřiny uplatní ODBĚRATEL písemně reklamaci bez zbytečného odkladu. CKE reklamaci přezkoumá a výsledek písemně oznámí odběrateli do 15 kalendářních dnů ode dne, kdy reklamaci obdržel. Je-li na základě reklamace vystaven opravný daňový doklad (opravná faktura), považuje se současně za informaci o výsledku reklamace. 

d) Platby se provádějí v tuzemské měně. Bezhotovostní platby se provádějí z účtů vedených v Kč u peněžních ústavů působících na území České republiky. 

 V. Omezení a přerušení dodávek 

 a) CKE má právo omezit nebo přerušit v nezbytném rozsahu dodávky elektřiny v odběrném místě v případech stanovených Zákonem. Omezením nebo přerušením dodávek elektřiny v těchto případech nevzniká zákazníkovi, resp. ODBĚRATELI právo na náhradu škody a ušlého zisku. 

b) Obchodník s elektřinou má právo požádat v termínech dle příslušného právního předpisu o přerušení dodávky elektřiny do odběrného místa zákazníka v případech, kdy se zákazník dopustí neoprávněného odběru podle příslušného zákona. Distribuce elektřiny do odběrného místa zákazníka bude v těchto případech obnovena na základě žádosti obchodníka s elektřinou. V případě přerušení/obnovení dodávky elektřiny na žádost obchodníka s elektřinou je obchodník s elektřinou povinen uhradit CKE náklady spojené s přerušením a obnovením dodávky. 

 VI. Neoprávněný odběr a neoprávněná distribuce 

a) Neoprávněný odběr a neoprávněná distribuce jsou definovány Zákonem. 

 b) Způsob stanovení náhrady škody při neoprávněném odběru a při neoprávněné distribuci stanoví příslušný právní předpis 

 VII. Náhrada škody 

a) Každá smluvní strana odpovídá za škodu způsobenou druhé smluvní straně porušením povinnosti vyplývající ze Smlouvy. Smluvní strany jsou zbaveny odpovědnosti za částečné nebo úplné neplnění povinností daných Smlouvou v případě, kdy toto neplnění bylo výsledkem nějaké události nebo okolnosti způsobené vyšší mocí. 

b) Povinnosti k náhradě se škůdce zprostí, prokáže-li, že mu ve splnění povinnosti ze Smlouvy dočasně nebo trvale zabránila mimořádná překážka vzniklá nezávisle na jeho vůli, jako například válka, teroristické akce, blokáda, sabotáž, požár velkého rozsahu, živelná pohroma, rozhodnutí státních orgánů s dopadem na plnění dle této Smlouvy či stavy nouze dle Zákona. Překážka vzniklá ze škůdcových osobních poměrů nebo vzniklá v době, kdy byl škůdce s plněním smluvené povinnosti v prodlení, ho však povinnosti k náhradě nezprostí. 

 c) O vzniku situace vyšší moci a jejích bližších okolnostech uvědomí smluvní strana odvolávající se na vyšší moc neprodleně druhou stranu. Stejným způsobem bude druhá smluvní strana informována o pominutí situace vyšší moci a pokud bude o to požádána, předloží důvěryhodný důkaz o existenci této skutečnosti. 

 VIII. Řešení sporů 

a) Smluvní strany se zavazují, že budou postupovat tak, aby případné spory vyplývající ze Smlouvy byly urovnány smírnou cestou. Zavazují se postupovat tak, aby situace byla objektivně vyřešena a k dosažení tohoto cíle si poskytovat potřebnou součinnost. 

b) Zákazníci v postavení spotřebitele mohou dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, mimosoudně řešit spory vyplývající ze Smlouvy u Energetického regulačního úřadu (www.eru.cz), a to v rozsahu jeho působnosti stanovené Zákonem. 

 IX. Ukončení Smlouvy 

a) K ukončení Smlouvy dojde na základě žádosti ODBĚRATELE. 

b) Smlouva uzavřená mezi CKE a obchodníkem s elektřinou pro odběrné místo zákazníka skončí změnou dodavatele dle příslušného předpisu. 

c) Na základě žádosti o zkrácení dodávky elektřiny dle Pravidel trhu s elektřinou skončí účinnost Smlouvy zrušením přiřazení odběrného místa k příslušnému dodavateli v systému Operátora trhu. 

d) Účinnost Smlouvy skončí ukončením připojení odběrného a předávacího místa (OPM) k distribuční soustavě CKE. 

e) Smlouva skončí uplynutím doby, na kterou byla uzavřena, pokud byla uzavřena na dobu určitou, nebo uplynutím výpovědní lhůty, byla-li uzavřena na dobu neurčitou. Výpovědní lhůta se pro smlouvy uzavřené na dobu neurčitou stanovuje v délce 3 měsíců a začíná běžet prvního dne měsíce následujícího po doručení výpovědi druhé smluvní straně. 

f) CKE může od Smlouvy odstoupit v případě podstatného či opakovaného porušení Smlouvy ze strany ZÁKAZNÍKA, zejména v případě neuhrazení sjednaných plateb dle Smlouvy ani po upozornění. 

 X. Doručování 

a) Veškeré informace a oznámení dle Smlouvy a OPD musí mít písemnou podobu, není-li sjednáno jinak ve Smlouvě nebo OPD. Pro písemný styk lze použít způsob odeslání dopisu, osobní předání písemnosti, faxovou zprávu nebo elektronickou zprávu na kontaktní adresy. Kontaktní adresy, telefony či faxová čísla a e-mailové adresy jsou uvedeny ve Smlouvě. 

b) Písemnosti týkající se vzniku, změn a zániku smluvního vztahu podle Smlouvy musí být doručeny držitelem poštovní licence formou dopisu na adresu druhé strany, která je odesílateli známa podle Smlouvy (kontaktní adresa), pokud se smluvní strany nedohodnou jinak. 

c) Povinnost odesílatele doručit písemnost adresátovi je splněna, jakmile adresát písemnost převezme nebo jakmile byla držitelem poštovní licence vrácena odesílateli jako nedoručitelná a adresát svým jednáním nebo opomenutím doručení zmařil (např. neoznámení změny kontaktní adresy druhé smluvní straně). Účinky doručení nastanou i tehdy, jestliže adresát přijetí písemnosti odmítne. 

 XI. Závěrečná ustanovení 

a) Podmínky odchylující se od OPD sjednají obě smluvní strany ve Smlouvě. V případě rozporů mezi ujednáními v OPD a ujednáními ve Smlouvě mají přednost ujednání Smlouvy. 

b) CKE provádí zpracování osobních údajů v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů. ODBĚRATEL bere na vědomí, že poskytnutí jeho identifikačních a adresních údajů je nezbytné pro uzavření Smlouvy. ODBĚRATEL má právo na informace o zpracování svých osobních údajů. Pokud se ODBĚRATEL domnívá, že zpracování jeho osobních údajů je v rozporu s ochranou jeho soukromého a osobního života, je oprávněn požádat CKE o vysvětlení, případně odstranění takto vzniklého stavu. ODBĚRATEL je také oprávněn odvolat souhlas se zpracováním svých osobních údajů tam, kde je jeho souhlas pro zpracování osobních údajů nezbytný. 

c) CKE tímto deklaruje, že splňuje požadavky platných právních předpisů v oblasti ochrany osobních údajů a implementuje požadavky Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen "nařízení" nebo "GDPR") tak, že plní povinnosti správce a zpracovatele osobních údajů, a to zejména následující: - jsou nastaveny veškeré procesy nezbytné k vedení záznamů požadovaných GDPR, zejména v čl. 30 GDPR, - jsou provedena veškerá vhodná technická a organizační opatření k zajištění odpovídající úrovně zajištění ve smyslu čl. 32 GDPR, - jsou nastaveny procesy pro řádné dokumentování veškerých bezpečnostních incidentů a pro ohlašování porušení zabezpečení osobních údajů dozorovému úřadu a pro oznamování subjektu údajů ve smyslu čl. 33 a 34 GDPR, - jsou nastaveny takové procesy, že pokud by, zejména při využití nových technologií, s přihlédnutím k povaze, rozsahu, kontextu a účelům zpracování osobních údajů, hrozilo vysoké riziko pro práva a svobody fyzických osob, je předem prováděno posouzení vlivu zamýšlených operací zpracování na ochranu osobních údajů, a to ve smyslu čl. 35 GDPR, - jsou v souladu čl. 36 GDPR prováděny předchozí konzultace s dozorovým orgánem. 

d) V případě, že jsou zpracovávány některé osobní údaje zákazníků, tj. fyzických osob - subjektů údajů, jsou tyto zpracovávány pouze pro obchodní účely (na základě smluv a dohod s obchodními partnery), pro které byly těmito osobami poskytnuty. Jsou zpracovávány tak, aby bylo zachováno právo subjektů údajů k přístupu k těmto údajům, či požadovat opravu nebo omezení zpracování těchto údajů, pokud takový subjekt zjistí, že tyto jsou nesprávné, nepřesné, nebo se změnily. 

 e) ODBĚRATEL je povinen oznámit CKE neprodleně, nejpozději však do 15 dnů, případné změny údajů obsažených ve Smlouvě. 

f) Podmínky odchylující se od OPD sjednají obě smluvní strany ve Smlouvě. V případě vzájemného rozporu mají ustanovení Smlouvy přednost před ustanoveními těchto OPD. 

 g) CKE je oprávněna tyto OPD změnit. Změnu OPD zveřejní CKE nejméně 30 dnů před účinností změny na svých internetových stránkách. ODBĚRATEL je v případě nesouhlasu s navrhovanou změnou OPD oprávněn od Smlouvy odstoupit. Odstoupení je ODBĚRATEL povinen doručit CKE do doby účinnosti změny OPD. 

 XII. Opatření přijímaná při předcházení stavu nouze a ve stavu nouze (ve smyslu § 50 odst. 6 zákona č. 458/2000 Sb. energetický zákon) 

 a) Při předcházení stavu nouze jsou přijímána opatření dle § 5 vyhlášky č. 80/2010 Sb. o stavu nouze v elektroenergetice a o obsahových náležitostech havarijního plánu. 

b) Ve stavu nouze jsou přijímána opatření dle § 6 vyhlášky č. 80/2010 Sb. O stavu nouze v elektroenergetice a o obsahových náležitostech havarijního plánu."

V PRAZE DNE 31. 3. 2020